Rynek leków przeciwbólowych OTC (sprzedawanych bez recepty) w 2012 roku rósł wartościowo. Wzrosty wynosiły kilka procent, chętniej były kupowane duże opakowania.
Z przygotowanych przez Reckitt Benckiser Polska danych na bazie obserwacji historycznych i trendów rynkowych wynika, że:
- Rośnie popularność leków zalecanych na konkretny typ bólu np. pleców i kręgosłupa. Sprzedaż leków tego typu wykazuje najwyższą dynamikę wzrostu kosztem produktów „ogólnych”
- Konsumenci coraz bardziej kierują się ceną leku, dlatego częściej kupują większe, ekonomiczne opakowania
- Chcąc zwiększyć atrakcyjność leków firmy oferują swoje produkty w coraz to nowych formach, np.: kapsułki, plastry, żele, saszetki bez popijania wodą, wersje dla dzieci itp.
- W 2012 roku producenci znacząco zwiększyli swoje nakłady na reklamę. Rekordziści podwoili swoje nakłady na telewizję, jednak niskie tempo wzrostu rynku spowodowało, że większość tych inwestycji nie zwróci się.