Art. 130 Prawa farmaceutycznego stanowi: „Kto wprowadzanemu do obrotu produktowi przypisuje właściwości produktu leczniczego, pomimo że produkt ten nie spełnia wymogów określonych w ustawie, podlega grzywnie”.
Na nim oparła się stołeczna prokuratura przyjmując zawiadomienie Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Sprawa dotyczy reklamowania suplementu diety jako lekarstwa na raka. W Warszawie na elewacji domu z prywatną apteką pojawiło się ogłoszenie promujące specyfik, który „leczy raka jak anginę”. Pod ogłoszeniem znajdował się adres z telefonem konsultanta, zajmującego się dystrybucją preparatu.
W trakcie postępowania ustalono, że produkt ten to suplement diety, sporządzony z owoców i warzyw. Suplement diety to produkt spożywczy zawierający składniki, których teoretycznie może brakować w codziennej diecie. Nie są lekami, choć mogą być sprzedawane w aptekach. Ich wartość w leczeniu czy profilaktyce jest zwykle przeceniana przez pacjentów.